Gisteravond (21.09.2018) is het dorp Een getroffen door een blikseminslag. Hierdoor hadden de leden, die op de POP in Een zijn aangesloten, gedurende enkele uren geen verbinding. Heel vervelend natuurlijk, maar de natuur hebben we helaas niet in de hand.
Direct na de blikseminslag hebben wij het protocol in werking gezet dat wij voor dit soort situaties hanteren. Enexis (de stroomleverancier) is meteen ingeschakeld en nadat zij de stroomstoring heeft hersteld hebben onze monteurs de verbindingen weer hersteld.

Blokjes……..

Onze leden, die een abonnement bij Trined (met coax) hebben, hebben de afgelopen periode hinder ondervonden van wat wij ‘het blokjesprobleem’ zijn gaan noemen. Het was lange tijd niet te achterhalen wat de oorzaak van dit probleem was. Trined heeft enkele weken geleden een nieuwe verbinding aangelegd, die aanvankelijk goed bleek te werken. Om dat structureel effect te laten houden moesten nog enkele aanpassingen worden gedaan in hard- en software. Die aanpassingen hadden de afgelopen week tot gevolg, dat de tv verbinding zo nu en dan geheel wegviel. Om dit te verhelpen heeft Trined opnieuw aanpassingen gedaan. Alle problemen lijken nu te zijn verholpen; we houden nog wel even een slag om de arm of dit ook zo blijft.
Wij hebben continu in overleg gestaan met Trined om het probleem op te lossen. Aan actie heeft het naar onze overtuiging bij Trined niet ontbroken. Dat neemt niet weg dat zelfs intensief onderzoek niet altijd leidt tot het vinden van de oorzaak en daarmee tot de oplossing.
Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het ondervonden ongemak. En we gaan ervan uit, dat ook de Trined klanten vanaf nu ook ongestoord kunnen genieten van een prima tv ontvangst .